9°

Скільк грошей витратила Україна на телемарафон?

З початку повномасштабного вторгнення українські платники податків профінансували телемарафони “Єдині новини #UAразом” та “Freeдом” на рекордну суму – 2,01 мільярда гривень. Про це повідомляє Наші Гроші, посилаючись на дані з державних систем “Прозорро” та “007”.

За один лише минулий тиждень, з 9 по 15 березня, у “Прозорро” було оприлюднено закупівлі на суму 15,76 млрд грн, з яких 738 млн грн отримали телеканали на створення контенту для телемарафону у 2025 році. Найбільші підряди дісталися чотирьом каналам:

  • “Ми-Україна” – 184,5 млн грн (195 628 грн/год);
  • “Студія 1+1” – 184,5 млн грн (156 750 грн/год);
  • “СЛМ Новини” (ICTV та СТБ) – 184,5 млн грн (137 900 грн/год);
  • “Інтер” – 184,5 млн грн (115 300 грн/год).

Загалом з березня 2022 року по березень 2025 року на фінансування телемарафонів було витрачено:

  • “Студія 1+1” та “1+1 Продакшн” – 462,7 млн грн;
  • “СЛМ Новини” – 454,2 млн грн;
  • “Інтер” – 387,1 млн грн;
  • “Ми-Україна” – 369,6 млн грн;
  • “Кінокіт” (підрядник “Ради”) – 341,1 млн грн.

Найдорожчим залишається телеканал “Ми-Україна”, пов’язаний із владою, який отримує 196 тис. грн за годину ефіру. Цей канал був створений у 2022 році на базі арештованого обладнання “4 каналу” Олексія Ковальова та, ймовірно, частини техніки телеканалу “Наш” Євгена Мураєва.

Другим за вартістю є “1+1” Ігоря Коломойського (157 тис. грн/год), далі йдуть “СЛМ Новини” Віктора Пінчука (138 тис. грн/год), а найдешевше контент виробляє “Інтер” Дмитра Фірташа (115 тис. грн/год).

Окремо фінансується парламентський канал “Рада”, який не створює контент самостійно, а замовляє його у приватної компанії “Кінокіт”. За час війни вона отримала від держави 341 млн грн. Власницею компанії є Юлія Дроздова, яка, за даними журналістів, має зв’язки з оточенням Кирила Тимошенка, колишнього заступника голови Офісу Президента.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp